Monday 24 October 2011

Jalan-jalan ke Kuantan

Cuti pertengahan sem sudah bermula, aku akan ke kuantan selama 5 hari. Tak tahulah kenapa aku berasa seronok sangat nak pergi ke sana. Apa yang mengembirakan, aku  dapat memepaskan diri dari melihat buku-buku yang memeningkan kepala otak aku buat seketika dan masa inilah untuk aku mahu merehatkan diri dari menghambakan diri kepada pelajaran selama satu minggu. Aku akan gunakan cuti seminggu dengan sebaik mungkin.

Hari pertama di Kuantan
Pergi Shopping bersama abang dan kakak ipar aku di kuatan parade, seronok jugak kat sana dapat cuci mata. Pastu pergi makan dekat Giant kuantan, makan nasi ayam... sedap lah jugak.  Pada waktu petang aku layang filem bini-biniku Ganster lakonan Shaheizy Sam, Intan Ladyana, dan lain-lain. Agak menyeronokkan juga tengok filem tu.

Hari kedua di Kuantan
Hari kedua tidak ada yang menyeronokkan. Sepanjang hari  ini aku berada di rumah sahaja kerana abang dan kakak ipar aku bekerja, anaknya pula mereka pergi hantar ke nusery, tinggalah aku seorang diri di rumah. Sepanjang sehari  kat rumah aku melayan internet je sepanjang hari. Pada waktu malam aku layan filem Karak.  Menakutkan tengok cerita tu. Sangat menghiburkan.

Hari ketiga di Kuantan
Sepanjang berada  di rumah abang aku, setiap pagi abang aku asyik beli nasi lemak je, tapi kira ok la dari tak beli kan.  Hari  ni abang aku bawa aku pusing-pusing bandar kuantan walaupun aku dah banyak kali dah menjejaki bandar ini. Kuantan sama sahaja dengan bandar-bandar lain di Malaysia. Pada waktu malam abang aku bawa pergi pasar malam. Banyaklah jugak kami membeli makanan.

Hari keempat di Kuantan
Sangat teruja hari ini, abang aku bawa pergi sekali lagi ke Kuantan Parade untuk beli barang keperluannya. Pada waktu petang kami pergi ke Pantai Teluk Chempedak... Sangat best.. Malam kami pergi makan ikan bakar dekat Tanjung Lumpur.. Tersangat lah best hingga tak terkata. Hari yang penuh dengan keceriaan.

Hari kelima aku berangkat pulang ke Kuala Lumpur untuk menyambung pengajian di UPM. bersedialah otak untuk menerima segala hafalan yang akan bermula pada hari isnin ini.

No comments:

Post a Comment