Thursday 22 December 2011

PENGALAMAN SEMASA BELAJAR KURSUS BBK 3408 2011 DENGAN DR. NORMALIZA

Syukur Alhamdulillah, berjumpa lagi kita. Nampaknya semester ini sudah memasuki minggu ke-14 dan berakhirlah  sudah kursus BBK 3408 2011 yang diajar oleh Dr. Normaliza Abdul Rahim. Tidak dapat dinafikan sepanjang empat belas minggu mengikuti kursus ini sangat menguji kesabaran saya. Pelbagai pengalaman pahit dan manis telah saya lalui bersama ahli kumpulan Uda dan Dara. Tidak boleh dinafikan dengan tugasan yang telah diberikan oleh Dr. Notts http://aammwa.blogspot.com/ ini pelbagai masalah telah berlaku dalam kumpulan tetapi masalah tersebut berjaya diatasai atas sikap profesional ahli kumpulan. Inilah satu-satunya kursus yang banyak ke arah praktikal berbanding dengan kursus lain yang lebih ke arah teori.
Hasil daripada kursus ini saya dapat mempelajari banyak benda baharu yang sebelum ini memang saya tidak ketahui langsung. Jika saya tidak mengambil kursus ini mungkin selama-lamanya saya tidak mengetahui  benda-benda yang berkaitan dengan multimedia ini. Kursus ini banyak memberi manfaat kepada saya bagaimanana untuk mengendalikan tentang multimedia.
Kursus ini banyak memberi ilmu pengetahuan berkaitan dengan multimedia. Sebelum ini saya banyak mempelajari tentang teori dalam kursus lain, tetapi apabila belajar kursus multimedia ini  banyak benda baharu yang saya belajar walaupun saya bukan dalam bidang multimedia tetapi kursus ini sedikit sebanyak telah memberi pengetahuan tentang berkaitan multimedia.
Selain itu, dalam menyiapkan tugasan praktikal dalam kumpulan memerlukan kesabaran. Tidak dapat dinafikan tugasan yang diberikan setiap minggu sangat membebankan dan memenatkan kami tetapi itu semua akan memberi faedah kepada kami semua  pada masa hadapan untuk mencari pekerjaan. Walaupun tugasan ini memang boleh dikatakan agak sukar untuk dilakukan namun-lama kelamaan benda ini menjadikan kami semua seronok dan tertunggu-tunggu dengan tugasan yang baru.
Dalam membuat tugasan ini, saya bersama ahli kumpulan pasti akan melakukan yang terbaik kerana dan menandingi dengan ahli kumpulan yang lain dan pastinya setiap kumpulan akan melakukan yang terbaik untuk mendapat pujian dan ini menyebabkan kami seronok mempelajari kusus ini, walaupun tugasan yang dilakukan agak rumit untuk disiapkan dan ditambah dengan karenah ahli kumpulan tetapi kami semua berjaya menyiapkan tugasan tersebut dengan jayanya.
Selain itu, dalam proses mengedit video pula saya merasakan sangat bangga kerana sebelum ini saya tidak tahu pun untuk mengedit video tetapi atas bantuan rakan-rakan dan hasil usaha saya sendiri yang ingin mencuba, sekarang saya boleh mengedit video.
Jadi, apa yang saya perolehdari kussus ini selain pengetahuan saya juga dapat memperolehi pengalaman yang berguna sepanjang empat belas minggu mengikuti kursus ini. Saya rasa kursus ini sangat bagus kepada saya kerana telah memberi input yang berguna kepada saya dan rakan-rakan. Kursusu ini seharusnya dikekalkan supaya setiap pelajar dapat mempelajari sesuatu. terima kasi diucapkan kepada Dr. Normaliza kerana telah banyak memberi tunjuk ajar sepanjang empat belas minggu ini. Jasa anda amat saya hargai.

 Jom kita lihat gambar-gambar semasa mengikuti kursus BBK 3408 2011.












No comments:

Post a Comment